top of page
  • תמונת הסופר/תעומר ניניו

אפל עם עמוד מיוחד ליוצרי פודקאסטים


צילום מסך עמוד ראשי אפל ליוצרי פודקאסטים
מקור: צילום מסך אתר אפל

נראה שאפל מאז ומעולם הובילה בעולם הפודקאסטים כמעט בלי תחרות, החל מיוני 2005 בו הציגו לראשונה אפשרות הרשמה והאזנה לפודקאסטים ישירות באייטיונס (הנה ההודעה המקורית לעיתונות) והפכו, כמאמר הכותרת, את הפודקאסטים למיינסטרים.

מאז אפל המשיכה להעמיד את האינדקס הגדול ביותר לפודקאסטים ולמשך תקופה ארוכה גם את הכלים הקלים ביותר ליצירת פודקאסטים (תכנה מובנית בכל מק אפשרה הקלטה קלה של פודקאסט עם כל הכלים המתאימים), אבל זה לא סוד שתחום הפודקאסטים ״התפוצץ״ בשנים האחרונות, שנים בהן אפל דווקא קצת הזניחה את התחום, יחד עם תוכנות מגושמות כמו אייטיונס למק ופודקאסטים לאייפון.

לכן, עוד בכנס המפתחים של שנה שעברה, אפל הציגה שינוי כיוון מרענן בתחום, כשבשלב ראשון פתחה אפשרות לאנליטיקס מדוייקים מאי פעם ליוצרי הפודקאסטים והציגה כמה שיעורים בנושא הפודקאסטים בכנס המפתחים. גם פורטל היוצרים השתפר ונהיה עצמאי עם כלי מעקב, סטטוס ואנליטיקס כאמור.

ועכשיו, כפי שניתן לראות בתמונה, אפל משיקה עמוד שכולו ליוצרי פודקאסטים. הוא אמנם לא עמוק במיוחד ולא מהווה מדריך שלם למתחילים, אבל הוא כן מתמקד בדרכי שיווק וקידום פודקאסט קיים. הוא עושה זאת על ידי נגיעה בחמישה נושאים:


 

יסודות שיווק


אפל נוגעת בנושאים כמו סוג הקהל שמאזין לפודקאסטים ואיך למשוך מאזינים דווקא לתכנית שלך, איך לעצב את אתר התכנית ואיך להנחות את המאזינים להקשיב לתכנית באייפון והחשיבות של תכנון מראש.



 

אריזה ועיצוב התכנית


אפל, כמו אפל, שמה דגש רב על אריזה ועיצוב ומנסה לשכנע את היוצרים בהתאם. עיצוב מחושב, תיאור תכנית מחושב ותכנון מוקפד יעזרו למצב את הפודקאסט מעל לאחרים. מעניין שאפל נותנת פה קישורים לתכניות לדוגמה עם עיצובים בולטים ותיאורי תכנית מעניינים.



 

השגת קהל



הדרכים להשיג קהל מאזינים הן רבות ומגוונות, אפל מציינת מספר דרכים מעניינות כגון טריילים (אפשרות חדשה יחסית מהשנה האחרונה, ניתן להאזין לטריילר של אפלוג למשל כאן, שימו לב שמדובר בפרק נפרד משאר הפרקים במספור ובסדר שלו), שיתופי פעולה (״קרוסאובר״) עם יוצרים אחרים (למשל, שיתוף פעולה לדוגמה בין התכניות אבאל׳ה ואין סוללה), פרסום במועדים קבועים, קידום בכלים חברתיים אורגניים וממומנים וכמובן גם אימייל ישן וטוב.


 

כלי ומשאבי אפל לשיווק


אפל מן הסתם ממליצה לעיין בקווים המנחים שלהם, אבל גם הדגשה למאזינים שפודקאסטים הם חינמיים. לאפל גם כלים ליצירת לינקים ובאנרים ואפילו אפשרות לא ממש ידועה ליצירת קישור מיוחד ונוח לתכנית.


 

המנעות מטעויות נפוצות



דווקא החלק הזה די חלש ואפל נותנת טיפים די אלמנטריים כגון להדגיש את העוגן של הפרק בתחילתו, לסיים את הפרק עם קריאה לפעולה נוספת של המאזין (פרק אחר, אתר קשור וכדומה) וגם, משום מה, איך לצלם מסך לדוגמה של האזנה לתכנית. נו טוב.






 

לסיכום, לא מדובר באתר או תוכן מהפכני. מדובר בעיקר בהמשך הפיכת הפודקאסטים למיינסטרים, כך שאם אפל הפכה את ההאזנה למיינסטרים לפני יותר מ13 שנים, אז הפעם היא מנסה להפוך את יצירת הפודקאסטים למיינסטרים.

היא כמובן לא לבד ואתרים ושירותים המאפשרים ליצור פודקאסט צצים כמו פטריות אחרי הגשם, אבל אפל היא עדיין כח אימתני שיש להתחשב בו וכל פעולה כזו יכולה לגרום לעלייה נוספת שתכניות, אם לא לפחות מודעות לנושא.

אנו רק מקווים שזהו המשך של אותו תהליך שהתחיל לפני יותר משנה, ואפל תתן יותר תשומת לב לקהילת הפודקאסטים - יוצריה ומאזיניה.

https://podcaster.apple.com

48 צפיות0 תגובות
bottom of page